Cuzeando por la red, se encontró el Húsar con esta "Carta al director" publicada en La Nueva España de Oviedo. Resultole muy prestosa y como cambiando Asturias por León es perfectamente aplicable a nuestra situación, la copiamos para conocimiento general pues creemos que es interesante para todos los leoneses. (Por cierto, las negrillas son nuestras)
Cree también el Húsar que, además de al Sr. Quintana, se podría dirigir una carta similar a algunos políticos leoneses que se dedican a hablar de la "quinta provincia gallega". ¿Qué "superiores intereses" invocarán esta vez para seguir con sus intentos de destruir León?
Al señor Anxo Quintana
Qué pasa, tron? ¿Cómu sigues de lo tuyo? Creo qu'últimamente diote por pidir que nes escueles del occidente asturianu s'enseñe gallegu y que nun sé cuántos conceyos d'Asturies deberíen incorporase a Galicia.
Oye, Anxo, ¿a ti qué ye lo que te pasa, ho? Tienes qu'acabar d'una vez por toes con esa manía tuya de dexar el celebru en casa cuando vas dar una rueda prensa. Yá sé que ye mui duru d'afrontar, pero tienes qu'aceptalo: Galicia termina nel ríu Eo. Venga colega, namás son cincu palabres y tu vienes equipáu de serie pa pronunciales, ya verás comu nun ye tan difícil.
Escucha, chavalón, que va interesate: yes el vicepresidente de la Xunta de Galicia y representes la cordura y la prudencia de la mayoría'l pueblu gallegu y non la chifladura d'esa pandilla allucinaos que dirixís el Bloque Nacionalista Galego. A ver, alegre, voi dicítelo d'otra manera porque abúltame que tovía nun t'enterasti bien: el nacionalismu ye una idega que sirve pa defender la to tierra y a la to xente d'una banda carvernícoles que quieren metete a la fuercia nun Estáu que nin ye'l tuyu nin va selo enxamás; pero nunca pue ser una disculpa pa disfrazate de Napoleón y ponete a andar de madreñes perriba'l mapa.
Y, a too esto, ¿nun te paez un derroche de soberbia dicir que por ofendete a ti ofendióse a tolos gallegos y gallegues?, ¿de verdá qu'a toos y toes? A ver si un díi d'estos el vicepresidente de Portugal va y pídete Ourense, Pontevedra y parte d'A Coruña y enriba vas tener que pidir perdón a tolos portugueses. Atiende, fíu: hubo una vez un paisanu que s'arrogó pola cara la representación d'un país enteru y, al paecer, finó suicidándose nun búnker de Berlín. Asina que pon munchu cuidadín, célebre, nun vayas terminar igual.
Mira, Anxo, perdona que te lo diga, pero los dirixentes del Bloque Galego paez qu'andáis esnifando chapapote, porque a lo primero yereais socios del PNV y de CiU, o seya, de la drechona nacionalista. Pero comu nun terminabeis de garrar cachu, fuistis babándovos detrás del PSOE de Galicia porque yá nun vos aguantabeis más les ganes de mandar. Y agora que Zapatero anda escasu de votos, ficistis un apañu con Esquerra Republicana, que-y faltó tiempu p'ayudavos a facer esti trabayín n'Asturies. La verdá ye que namás con pensar nesti cambalache dan ganes de char la pota.
Pos mira, cuquín, nun mosquies munchu, pero si puedes, podíes faceme un favor: a ver si yes quien a axuntar a toos esos, garraivos de la manina, canciáis al altu la lleva «Os pinos de Breogan» (l'himnu gallegu) y dempués tiraisvos toos pela Estaca de Vares abaxu, que vais danos una alegría. Y, amás, voi date un conseyu de baldre: si vienes per Asturies, procura pasar de llargu porque si pares, a lo peor pónente la cara comu si te la hubiere masticao un velocirráptor.
Bono, campeón, déxote pa que pienses un puquiñín en too esto y pa que te des cuenta de que si tu quies a la to tierra, nos tamién queremos a la nuesa. Y querésmola entera y asturiana. Nun t'emparanoyes más; esta griesca tiénesla perdida enantes d'entamala.
Paco Iglesias
Avilés
No hay comentarios:
Publicar un comentario